2013. február 11., hétfő

é. sz. 45° 40′, k. h. 25°



Fekete doboz van bennem. Ha egyszer nagyon elragadtatnám magam a (vissza)röpülés gyönyörétől, mint ahogyan azt belénk táplálták a fentiek, és már nem rángat vissza fájdalmas zökkenéssel az ébredés, akkor bizonyára száguldani fogok. Fékezhetetlenül közel, egyben mégis a lehető legtávolabb magamtól. És még csak kenyérkockákra, de a készséges Ariadné fonalára sem lesz szükségem, hogy visszataláljak, hiszen veleszülettem az úttal.

Ütés és tűzálló fekete doboz van bennem, felcímkézett, óvva őrzött fiókokkal, a legjobb technikával. A részecskék szükség szerint alakíthatóak, és nem csak az elmúlt 24 órát rögzítik, hanem a mindentől lecsupaszított, teljes anyagot. Persze így azon is elgondolkodtam, hogy majd utolsó perceimben – amikor azt mondják, elkerülhetetlenül lepereg minden doboz tartalma - mégis mit fogok rávetíteni egy gyűrött lepedőre a könyvespolc előtt. Veleszülettem az életemmel, így értelmét veszíti. Inkább szólok, ha repülni indultam, hogy ne az óceán mélyén, vagy egy sziklának csattanva, de még a kimosott ruhák között se kutass. És nem viszek magammal sem morzsát, sem lenkötelet, mert így biztosan tudlak, és így fogsz majd te is engem.

Amint lezuhantam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése